سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ـ در توصیف قدرت خدای سبحان ـ :اوست که آفریده هایش را در دنیا ساکن کرد و پیامبرانش را به سوی جنّ و انس فرستاد تا برایشان پرده از دنیا برگیرند [امام علی علیه السلام]

نوشته‏ها و خبرهای یک دوست

ولادت با سعادت حضرت امام علی ابن موسی الرضا (ع) و خواهر گرامیشان حضرت فاطمه معصومه (س) را به تمامی شیعیان و محبان اهل بیت (ع) تبریک و تهنیت عرض نموده و ایام با برکتی را برای دوستان از خداوند متعال مسألت دارم




پیمان پدرام ::: یکشنبه 85/9/12::: ساعت 5:25 عصر

در فروردین سال 1312 شمسی، که آیت الله خمینی عازم سفر حج بودند، در بیروت، نامه‌ای برای همسر خویش که دومین فرزند را در بطن خود داشتند و در آن شرایط حساس روحی، علی‌القاعده از دوری شوی خویش رنجور بودند، نوشتند که به یقین، مطالعه آن برای شما نیز همچون ما جالب است!

تصدقت شوم، الهی قربانت بروم، در این مدت که مبتلای به جدایی از آن نور چشم عزیز و قوت قلبم گردیدم، متذکر شما هستم و صورت زیبایت در آیینه قلبم منقوش است.
عزیزم، امیدوارم خداوند شما را به سلامت و خوش در پناه خودش حفظ کند. [حال] من با هر شدتی باشد می‌گذرد؛ ولی به حمدالله تاکنون هرچه پیش آمد، خوش بوده و الان در شهر زیبای بیروت هستم(1). حقیقتا جای شما خالی است، فقط برای تماشای شهر و دریا خیلی منظره خوش دارد. صد حیف که محبوب عزیزم همراهم نیست که این منظره عالی به دل بچسبد.
در هر حال، امشب، شب دوم است که منتظر کشتی هستیم. از قرار معلوم و معروف، یک کشتی فردا حرکت می کند، ولی ماها که قدری دیر رسیدیم، باید منتظر کشتی دیگر باشیم. عجالتا تکلیف معلوم نیست، امید است خداوند به عزت اجداد طاهرینم، که همه حجاج را موفق کند به اتمام عمل. از این حیث قدری نگران هستم، ولی از حیث مزاج بحمدالله به سلامت. بلکه مزاجم بحمدالله مستقیم‌تر و بهتر است. خیلی سفر خوبی است، جای شما خیلی خیلی خالی است. دلم برای پسرت [سیدمصطفی] قدری تنگ شده است. امید است که هر دو(2) به سلامت و سعادت در تحت مراقبت آن عزیز و محافظت خدای متعال باشند. اگر به آقا [پدر همسر امام] و خانم‌ها [مادر و مادربزرگ همسر امام] کاغذی نوشتید، سلام مرا برسانید. من از قبل همه نایب‌الزیاره هستم. به خانم شمس آفاق [خواهر همسر امام] سلام برسانید و به توسط ایشان به آقای دکتر [علوی] سلام برسانید. به خاور سلطان و ربابه سلطان سلام برسانید.
صفحه مقابل را به آقای شیخ عبدالحسین بگویید برسانند.
ایام عمر و عزت مستدام. تصدقت. قربانت؛ روح‌الله
عکس جوف در حال دلتنگی از حرکت نکردن(3)

-------------------------------------------------
پی‌نوشت:
1ـ برای عزیمت با کشتی به عربستان برای انجام اعمال حج.
2ـ اشاره به آقا مصطفی و فرزند دیگرشان که در آن زمان، هنوز به دنیا نیامده بود و چند روز پس از نگارش این نامه در زمانی که امام در سفر حج بودند، متولد شد و او را «علی» نام گذاردند. وی در کودکی بر اثر بیماری درگذشت.
3ـ اشاره به نبودن کشتی برای عزیمت به جده.




پیمان پدرام ::: یکشنبه 85/9/12::: ساعت 5:16 عصر

به دنبال انتشار شایعه وجود فیلم غیر اخلاقی موسوم به یکی از هنرپیشه‌های سریال نرگس در دو ماه گذشته، شایعه جدیدی مبنی بر انتشار فیلم خاص یک هنرپیشه دیگر تلویزیون نیز با جدیت مطرح شد. بر این اساس هفته گذشته در پوشش یک خریدار معمولی در مناطق مختلف تهران به جستجوی فیلم جدید پرداختیم.
یک دلال فیلم سابقه‌دار که در محدوده پشت‌شهرداری سابق فعالیت می‌کند، مدعی شد که توزیع‌کننده اصلی سی‌دی تصاویر هنرپیشه جدید است.
وی خبرنگار را به بهانه یافتن فضای امن با موتورسیکلت خود به ترمینال اتوبوس فیاض‌بخش برد و در آنجا چند سی‌دی را به او داد و عنوان کرد که باید تمام آن‌ها را بخرد. اما هنگامی که خبرنگار خود را به او معرفی کرد و قصد داشت سی‌دی مورد نظرش را در لپ‌تاپ قرار دهد، دلال با آوردن بهانه‌های مختلف از تست سی‌دی ممانعت کرد. سی‌دی بعد از رفتن دلال تست شد اما فیلم هنرپیشه جدید نبود. خبرنگار به 7 دلال دیگر در پشت‌شهرداری و میدان‌های مختلف مراجعه کرد اما با وجود پرداخت مبلغ هنگفتی به آن‌ها، فیلم هنرپیشه جدید را به دست نیاورد.
با توجه به این که دلالان پس از فروختن جنس مکان خود را برای مدتی تغییر می‌دهند، خبرنگار با پشتیبانی یک گروه، از بامداد چهارشنبه 8 آذرماه در منطقه پشت‌شهرداری به انتظار دلال نشست و ساعت 8 بعدازظهر پس از شناسایی؛ فرد مورد نظر، به پرسش‌های خبرنگار پاسخ داد.

* چنین فیلمی وجود ندارد
دلال سی‌دی با بیان این که وجود فیلم جدید شایعه است، اظهار کرد از زمانی که این شایعه پخش شده، او و همکارانش با فروش فیلم‌های دیگر به عنوان فیلم هنرپیشه، درآمد چشمگیری کسب کرده‌اند.
وی به خبرنگار گفت که هر روز بر تعداد متقاضیان افزوده می‌شود و به همین علت از مدتی پیش تلاش کرده‌اند شایعه را با گستردگی و قدرت بیشتری منتشر کنند.

پایان یک شایعه
دلال فیلم گفت: «مردم به دنبال چیزی می‌گردند که وجود ندارد و آن را ندیده‌اند. ما هم به دنبال پول هستیم و تا آنجایی که بشود، تیغ‌شان می‌زنیم.»
هنگامی که وی در میان حرف‌های خود قسم به زبان آورد، خبرنگار از او پرسید: «تو به خدا اعتقاد داری و این کارها را می‌کنی؟!» دلال گفت: «تو خودت چرا دنبال فیلم هستی؟! نان زن و بچه من هم از این راه است.»
تمام افرادی که خبر وجود این فیلم را برای دیگران تعریف می‌کنند، خودشان آن را ندیده‌اند. شاید منشأ این شایعه، دلالان سی‌دی باشند که با پخش تصاویر شهروندان، تنها در پی سودجویی بیشتر هستند.

دوربین خانگی
در کشورهای پیشرفته، پیش از توزیع یا انتشار وسیع هر نوع تکنولوژی یا خدمات جدید، درباره بهره‌گیری صحیح از آن فرهنگ‌سازی می‌شود و زمانی که جامعه با قابلیت‌های آن آشنا شد، انتشار و توزیع آغاز می‌شود.
در کشور ما در هیچ زمانی برای هیچ چیزی فرهنگ‌سازی نشده است. سال‌ها قبل اتومبیل یک کالای بسیار لوکس محسوب می‌شد و افراد معدودی آن را در اختیار داشتند.
اما با تولید پیکان در ایران، عده کثیری صاحب اتومبیل شدند، بدون این که با اتومبیل و فرهنگ ترافیک آشنا شدند. در آینده نیز کسی به فرهنگ‌سازی توجهی نکرد و جامعه به رانندگی با عادت‌های مسخره خود ادامه داد. به همین علت است که هنوز مأمور راهنمایی و رانندگی برای بستن کمربند ایمنی، توقف پشت چراغ‌قرمز و حتی بوق نزدن مقابل بیمارستان‌ها به رانندگان تذکر می‌دهد.
فرهنگ‌سازی ترافیک، وظیفه راهنمایی و رانندگی نیست و مجلس بایست قانونی در راستای برنامه‌ریزی و اجرای آن اقدام کند.
پیش از آموزش فرهنگ استفاده از دوربین خانگی (هندی‌کم)، در سال‌های اخیر واردات موبایل‌های مجهز به دوربین گسترش یافت. خیلی‌ها تصور کردند چون موبایل آن‌ها مجهز به دوربین است، باید در هر مکانی از آن استفاده کنند. پس از مدتی برخی افراد متوجه شدند می‌توانند از صحنه‌های زندگی خصوصی دیگران فیلم بگیرند. اندکی بعد این عمل به یک سرگرمی و تفریح همه‌گیر تبدیل شد و افراد تصویرها را در بانک‌های تصاویر سایت‌های اینترنت به اشتراک گذاشتند. امروز به محض این که در خیابان دو نفر با یکدیگر درگیری لفظی می‌کنند، موبایل عابران به طرف آن‌ها زوم می‌شود.

امنیت فیلم
موارد متعددی مشاهده شده که سارقان هنگام سرقت از خانه‌ها، فیلم‌های خانوادگی را نیز با خود برده‌اند و یا افرادی در میان اقوام و آشنایان، اقدام به تکثیر فیلم مجالس کرده‌اند. به همین علت پلیس به خانواده‌ها هشدار داده است که فیلم‌های خصوصی را در مکانی امن و حتی گاوصندوق نگهداری کنند. در روزهای اخیر روزنامه‌ها به شهروندان تذکر داده‌اند که از محافل خصوصی خود فیلم تهیه نکنند؛ در حالی که این درخواست منطق به نظر نمی‌رسد. فرد نمی‌تواند به خاطر وجود سودجویان یا احتمال به سرقت رفتن یک کاست فیلم یا سی‌دی، از گرفتن فیلم و عکس یک مجلس مهم و خاطره‌انگیز صرف‌نظر کند. پس تلاش می‌کند فیلم را در مکانی امن نگهداری کند و آن را تنها برای افراد بسیار نزدیک و مطمئن نمایش دهد.
در چند سال گذشته مشاهده شده که پس از توزیع فیلم مجالس خانوادگی یا دوستانه، تعدادی از کسانی که در فیلم حضور داشته‌اند بر اثر فشار روحی یا تعصب شدید اطرافیان، دچار افسردگی شده و یا اقدام به خودکشی کرده‌اند.

تصاویر غیراخلاقی
در حال حاضر فیلم‌های غیراخلاقی متعدد ضبط شده در کشور در شبکه توزیع غیرقانونی سی‌دی وجود دارد. بررسی تصاویر نشان‌دهنده گسترش این جرم در 5 سال اخیر است. برخی از این تصاویر، با رضایت و اطلاع قبلی هر دو طرف گرفته می‌شود.
پخش این چنین فیلمی بدون اطلاع یکی از طرفین، جرم است؛ زیرا آبرو و حیثیت آن فرد در معرض خطر نابودی قرار می‌گیرد. ممکن است یک فیلم به صورت کاملا تصادفی در اختیار فرد دیگری قرار گیرد و یا با هدف انتقام‌جویی یکی از طرفین منتشر شود.
هنگامی که مخفیانه از کسی تصویربرداری می‌شود، یک عمل غیراخلاقی مجرمانه صورت گرفته است.
چند سال قبل به دنبال برخورد جدی مقامات قضایی با عاملان تولید و توزیع فیلم‌های مخفی، کسی علاقه‌ای به انجام آن نداشت. اما با گذشت زمان، مجرمان راه‌های گریز را طراحی کردند تا ردپایی از خود بجا نگذارند.
امروز انجام دادن این عمل، یک سرگرمی خاص همراه با شرط ‌بندی است. عامل اصلی تولید این تصاویر، تقلید از کشورهای غربی است. جامعه ما تصور می‌کند هر چیزی که در فیلم‌ها مشاهده می‌کند، واقعا در کشورهای دیگر وجود دارد و همه مردم آن کشور‌ها نیز این اعمال را انجام می‌دهند. پس برخی افراد که در توهم زندگی غرق شده‌اند، تلاش می‌کنند از هر طریقی خود را به آن‌ها نزدیک نشان دهند.
افزایش باندهایی که پس از گرفتن مخفیانه تصاویر از دختران دانش‌آموز آن‌ها را تهدید به توزیع فیلم می‌کنند و مورد اخاذی قرار می‌دهند، نمونه بزرگی از فعالیت سودجویان و مجرمان و در خطر بودن حیثیت و حرمت شهروندان است. بسیاری از افرادی که مورد اخاذی قرار می‌گیرند، به علت ترس از تهدید اخاذی‌کنندگان به مراجع قضایی شکایتی نمی‌کنند.




پیمان پدرام ::: شنبه 85/9/11::: ساعت 4:50 عصر

رییس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی گفته است که یاسر عرفات رییس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین بواسطه گرایش به سوی جمهوری اسلامی ایران مورد غضب تل آویو و آمریکا قرار گرفت و واشنگتن صراحتا دستورانزوا و سپس مرگ وی را صادر کرد.
وی مدعی شد که عرفات در صدد همکاریهای نظامی با ایران بوده است و همین امر سبب شد که آمریکا از او کناره گیری کند.
به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، وی که در مراسم تقدیر از نخستین سفیر اسراییل در ایران دوران طاغوت و در دانشگاه حیفا سخن می گفت ادعا کرد که عرفات حتی در صدد بود تا در ازای دریافت کمک نظامی از ایران مقدمات تاسیس پایگاهی برای نیروهای ایران در نوار غزه و کرانه باختری را فراهم کند.
موفازکه دربخش مطالعات ایران شناسی و فارسی دانشگاه حیفا سخن می گفت، برای اثبات ادعای خود به حادثه توقیف کشتی موسوم به " کارن A " حامل 50 تن سلاح در سال 2002 اشاره می کند که توسط نیروی دریایی رژیم صهیونیستی توقیف شد. ادعای موفاز در حالی است که این کشتی از مقصد بندرهای آلمان به سوی سواحل دریای مدیترانه در حرکت بود و اصولا امنیت این سواحل نیز در دست خود این رژیم است.
رییس وقت ستاد ارتش رژیم صهیونیستی مدعی می شود که توقیف این محموله در واقع عمق رابطه بین یاسر عرفات و ایران! را فاش کرد و موجب شد آمریکا نگاهش را به عرفات تغییر دهد به گونه ای که پس از توقیف این کشتی آمریکا صراحتا اعلام کرد که عرفات می بایست برکنار شود.
کارشناسان معتقدند که حتی اگربا نسبت بسیار پایینی نیز این ادعای موفاز قابل قبول باشد آنگاه باید با استناد به این سخنان بطور آشکار واشنگتن را عامل مرگ عرفات معرفی کرد زیرا وی ابتدا سه سال بطور همه جانبه در دفتر کارش در استانداری رام الله محصور و سپس به طرز مشکوکی که گفته می شود خوراندن سم در غذای او بود کشته شد.
با وجود اینکه عرفات در مجهز ترین بیمارستان در فرانسه تحت مداوا بود اما پزشکان تیم مداوای وی پس از مرگ رییس تشکیلات خودگردان حاضر نشده اند دلایل مرگش را در گزارش پزشکی خود اعلام نمایند. اما پزشکان تونسی عرفات اعلام کردند که بر اساس مستندات پزشکی و معاینات مفصل بر روی عرفات پیش از اعزام وی به فرانسه، وی به دلیل بیماری عفونی خون ناشی از وجود نوعی سم ناشناخته در گلبولهای خونش فوت کرده است.


پیمان پدرام ::: شنبه 85/9/11::: ساعت 4:48 عصر

در حالی که گروه مهران مدیری حدود 10 قسمت از سریال«باغ مظفر» را تصویربرداری کرده‌اند، پخش این مجموعه طنز از دوشنبه آغاز می‌شود.
سریال «باغ مظفر» در گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما و به تهیه‌کنندگی برادران آقاگلیان در قالب 45 قسمت تهیه می‌شود و پخش این برنامه که پیش از این به تصمیم شبکه موکول شده بود، از سیزدهم آذر ماه آغاز می‌شود و ساعت پخش آن 19 و 45 دقیقه اعلام شده است.
این در حالیست که احتمال تغییر ساعت پخش این سریال می‌رود و به گفته‌ی عوامل اجرایی این سریال در صورت تحقق این امر، سریال «باغ مظفر» ساعت 20 و 45 دقیقه پخش خواهد شد.
داستان «باغ مظفر» به سرپرستی پیمان قاسم‌خانی درباره دو تن از نوادگان خان‌های تهران است که در یک باغ و در مجاورت هم درتهران امروز زندگی می‌کنند. زندگی آرام و بسته آن‌ها، با ازدواج پسر مظفرخان (مهران مدیری) بادختری از یک خانواده معمولی و امروزی و ورود عروس جدید به این باغ ماجراهایی را پدید می‌آورد.
تکیه اصلی داستان بر تضاد فکری میان شخصیت‌های اصلی بایکدیگر و نوع نگاه مظفرخان نسبت به مسائل اجتماعی و خانوادگی است.
مهران مدیری، سیامک انصاری، نادر سلیمانی، محمدرضا هدایتی، شقایق دهقان، سحر جعفری‌جوزانی ونصراله رادش از جمله بازیگران اصلی این سریال هستند.




پیمان پدرام ::: شنبه 85/9/11::: ساعت 4:47 عصر

* بر اساس یک تحقیق ، نزدیک به دو هزار ودویست عنوانکتاب در خصوص عرفان های وارداتی در بازار کتاب ایران به چاپ رسیده است شایان ذکر است چاپ برخی از این کتابها در حالی صورت گرفته که انتشار آنان در برخی کشور های ممنوع بوده است.

* حجت‌الاسلام حسنی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی که چندی است در بستر بیماری به سر می‌برد از رد صلاحیت خود در انتخابات خبرگان رهبری ناراضی است و می‌گوید «به دلیل این که پزشک مرا ممنوع المطالعه کرده بود نتوانستم در آزمون کتبی خبرگان رهبری شرکت کنم و به همین دلیل رد صلاحیت شدم».

* اطلاعات دریافتی حاکی است انجمن موبدان تهران با توزیع فرم ثبت نام در برخی از مناطق تهران از تشکیل دوره های جدید آموزش دین و فرهنگ زرتشتی خبر داده است. بر پایه این اطلاعات این فرم ثبت نام همچنین با پست سفارشیبه نشانی برخی از افراد ارسال شده است. این انجمن در اطلاعیه ای هدف از تشکیل کلاس های مذکور را آموزش و بالا بردن سطح آگاهی و دینی و فرهنگی جامعه زرتشتی عنوان کرده است .بر اساس اطلاعیه این انجمن در دوره جدید کلاس ها ، خط وزبان اوستایی ، خط و زبان پهلوی ، تاریخ ادیان ابران باستان ، تاریخ زرتشتیان پس از اسلام و... تدریس خواهد شد.

* اظهارات سیروس گرجستانی بازیگر سینما و تلویزیون در برنامه «عبور شیشه ای» در مورد مایکل جکسون، باعث پایان زودهنگام این برنامه تلویزیونی شد. وی در این گفت و گوکه ازشبکه 5پخش شد با اشاره به یکی از خاطراتش برای ایفای نقش یک انسان عصبی، گفت: داشتم با خود فکر می کردم چگونه باید نقش این فرد را بازی کنم، ناگهان پسرم آمد پیش من و گفت، این سی دی را برو ببین. وی اضافه کرد: به پسرم گفتم این سی دی ی چیست که او گفت، رقص مایکل جکسون است.من هم رفتم دیدم.خیلی زیبا بود و عجب رقصی می کرد... در این لحظه، ناگهان «رشیدی» مجری برنامه اعلام کرد که تیتراژ پایانی این مجموعه بالا آمده ودیگر فرصتی نیست. این مجری همچنین گفت که نقطه پایانی بر این خاطره می گذاریم و از حضور شما در برنامه های بعد استفاده خواهیم کرد که چهره ی «گرجستانی» که به صورت غیرعادی سخنانش قطع شده بود، اندکی درهم شد!




پیمان پدرام ::: شنبه 85/9/11::: ساعت 4:46 عصر

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

شبکه تلویزیونی المنار که به طور زنده تظاهرات میلیونی ضد دولتی را در میدان ریاض الصلح و میدان الشهداء پخش می‌کند، از این اجتماع به عنوان بزرگترین اجتماع بشری در تاریخ این کشور یاد کرد.
به گزارش فارس به نقل از المنار، صدها هزار نفر از مردم سراسر لبنان امروز برای برگزاری تظاهرات میلیونی ضد دولتی در میدان ریاض الصلح و میدان الشهداء که به مرکز تجمعات سیاسی معروف است در مرکز بیروت گردهم آمدند.
تظاهرکنندگان همچنین یکصدا شعار سر می دهند:« دولت سنیوره باید سرنگون شود.»
آنها همچنین خواستار تشکیل دولت وحدت ملی با مشارکت تمامی گروههای لبنانی شدند.
این تظاهرات راس ساعت 15 به وقت محلی و 13به وقت گرینویچ در بیروت آغاز می‌شود.
تظاهرکنندگان تنها پرچم لبنان را حمل می‌کنند و تعداد افرادی که پرچمهای احزاب متبوع خود را در دست دارند انگشت شمارند.
احزاب و نیروهای ملی لبنان نیز از مردم این کشور خواسته‌اند تا پرچم لبنان را بر بام منازل خود به اهتزاز در آورند.
بسیاری از افراد نیز با خودرو و مینی‌بوس که پرچم‌های لبنان را بر روی آن به اعتزاز در آورده‌اند، خود را به محل اعتراضات در بیروت می‌رسانند.
حضور مردم به حدی است که خیابانهای اطراف محل برگزاری این مراسم مملو از جمعیت و خودروهایی است که از سراسر مناطق لبنان برای شرکت در این مراسم عازم بیروت شده‌اند.
شبکه تلویزیونی الجزیره قطر نیز اعلام کرد، حزب الله تدابیر امنیتی گسترده‌ای را برای تامین امنیت این مراسم اتخاذ کرده است.
تظاهرات مسالمت آمیز امروز قرار است تا تحقق اهداف آن یعنی تشکیل کابینه وحدت ملی ادامه یابد.
این تظاهرات در پی فراخوان روز گذشته سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان برگزار می‌شود.
علاوه بر حزب‌الله، جنبش‌های امل، حزب آزاد ملی به رهبری میشل عون، جریان المرده و ناصری در این تظاهرات ضد دولتی حضور دارند.
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان روز گذشته طی نطقی تلویزیونی با بیان اینکه دولت کنونی لبنان در عمل به وعده هایش شکست خورده است، از همه لبنانی‌ها خواسته بود امروز جمعه در تجمعات مسالمت آمیز در بیروت شرکت کنند.
کارشناسان سیاسی معتقدند برگزاری این مراسم، قدرت حزب الله را در بسیج توده‌های مردمی و نیز پایگاه اجتماعی این جنبش به نمایش می‌گذارد.

بازتاب گسترده راهپیمایی ضد دولتی در بیروت در شبکه‌های ماهواره‌ای و خبرگزاری‌ها
راهپیمایی امروز مخالفان در بیروت علیه دولت فواد سنیوره نخست وزیر لبنان در خبرگزاری‌ها و شبکه های ماهواره های مهم جهان بازتاب گسترده‌ای داشت.
خبرگزاری فرانسه با اشاره به راهپیمایی ضد دولتی در بیروت گزارش داد: هزاران نفر از مخالفان دولت با هدف سرنگونی دولت سنیوره از مناطق مختلف این کشور به میدان ریاض الصلح در مرکز بیروت، تجمع کردند.
خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد، ده‌ها هزار نفر از مخالفان دولت سنیوره برای مشارکت در تظاهرات ضد دولتی در بیروت مرکز این کشور اجتماع کردند.
شبکه های تلویزیونی الجزیره، العربیه، المنار و العالم در بخشهای مختلف خبری خود تصاویری زنده از این راهپیمایی پخش کردند و آن را راهیپمایی عظیم و گسترده علیه دولت فواد سنیوره خواندند که به درخواست حزب الله لبنان و دیگر احزاب مخالف دولت لبنان برگزار شده است.
شبکه تلویزیونی المنار که به طور زنده تظاهرات میلیونی ضد دولتی را در میدان ریاض الصلح و میدان شهدا پخش می‌کند، از این اجتماع به عنوان بزرگترین اجتماع بشری در تاریخ این کشور یاد کرد.
شبکه‌ تلویزیونی الجزیره از حضور گسترده و پرشور شهروندان لبنانی در این مراسم خبر داد و گزارش کرد، تعداد تظاهرکنندگان لبنانی حتی فراتر از یک میلیون تن برآورد شده است.
شبکه تلویزیونی العام نیز گزارش داد، صدها هزار نفر از مردم لبنان به درخواست احزاب و گروههای سیاسی در میدان ریاض الصلح و میدان شهدا گرد هم آمدند و مخالفت خود را با دولت فواد سنیوره اعلام داشتند.

تظاهرکنندگان لبنانی مسیرهای منتهی به مقر دولت را مسدود کردند
به گزارش خبرگزاری فرانسه، جریان مخالف دولت لبنان با برپایی چادرها برای تحصن کنندگان در مسیر‌های منتهی به مقر نخست وزیری خود را برای ادامه تحرک مردمی تا تشکیل دولت وحدت ملی و سقوط کابینه سنیوره آماده کرده‌اند.
در این راستا، نیروهای امنیتی لبنان نیز تدابیر امنیتی شدیدی را در اطراف مقر نخست وزیری که فواد سنیوره و شماری از وزرایش در مقر دولتی بسر می‌برند، اتخاذ کرده و با استقرار ده‌ها خودروی زرهی و نیز با قرار دادن بلوک‌های بتونی و سیم خاردار تمامی راههای منتهی به آن را مسدود کرده‌اند.
میشل عون رئیس جریان‌ آزاد ملی لبنان امروز در اجتماع میلیونی ضد دولتی در بیروت دولت وحدت ملی را هدف تغییر ناپذیر تحرک مردمی دانست و گفت: تا تحقق این هدف این تظاهرات ادامه خواهد یافت.
تا زمان انتشار خبر تظاهرات امروز در فضایی آرام و بدون هر گونه درگیری برگزار شد.




پیمان پدرام ::: شنبه 85/9/11::: ساعت 4:44 عصر

استاد ایرانی دانشگاه «پنسیلوانیا» در جمع 50 دانشمند برتر آمریکا قرار گرفت

مجله علمی «Scientific American»، پرفسور نادر انقطاع، استاد ایرانی دانشگاه «پنسیلوانیا» را به عنوان یکی از 50 شخصیت برجسته در حوزه علوم، اقتصاد و فن‌آوری سال معرفی کرد.
پرفسور نادر انقطاع از دانشگاه پنسیلوانیا و همکاران وی، شیوه‌ای را پیشنهاد کرده‌اند که با استفاده از آن می توان با فن‌آوری‌های موجود، اجسام را تا حد زیادی غیر قابل رویت کرد. این یافته می‌تواند ایده نامریی کردن اشیاء را که تا چندی پیش تنها در سطح داستان‌های تخیلی علمی مطرح بود تا حد زیادی عملی ‌کند.
به اعتقاد فیزیکدانان این روش کاربردهای متعددی در مخفی کردن و استتار اجسام خواهد داشت.
از این فن‌آوری همچنین می توان در زمینه های دیگر نظیر تولید موادی که از برق زدن و درخشش اجسام جلوگیری می کنند استفاده کرد. یک کاربرد دیگر این روش نامریی کردن ماهواره ها در فضا است
پرفسور انقطاع و همکارانش به این منظور یک مجموعه استاندارد شده از ذرات پلاسمایی هم سنخ با رزیستورها، خازن‌ها و سیم‌پیچ‌های القایی ارایه کرده‌اند که به مهندسان امکان می‌دهد مدارهایی را به جای برق با استفاده از نور بسازند.
این مجموعه شامل یک عایق الکتریکی است که بین دو رسانا پیچیده شده یک خازن الکتریکی ایجاد می‌کند و با قرار دادن یک ماده غیر پلاسمایی‌ (مانند یک مهره شیشه‌یی در ابعاد نانومتری) در برابر پرتو نور یک خازن نوری ایجاد می‌کند. یک ماده پلاسمایی به عنوان یک سیم پیچ القایی عمل می‌کند. این ابزار به مهندسان امکان می‌دهد که مدارهای نوری شبیه به مدارهای الکتریکی ایجاد کنند به این ترتیب جریانی که در اطراف مدار جاری است، حرکت بار الکتریکی نیست بلکه نوسانات در میدان الکتریکی با نور در ارتباط است.
دکتر انقطاع که استاد رشته مهندسی برق و سیستم‌ها و مهندسی زیستی در دانشگاه «پنسیلوانیا» است، متولد تهران است و تحصیلات کارشناسی خود را در سال 1356 با رتبه اول در رشته مهندسی برق از دانشکده فنی دانشگاه تهران به پایان برده و دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری را نیز در همین رشته ( با مطالعات بیشتر در فیزیک) در موسسه فن‌آوری کالیفرنیا پشت سرگذاشته است.
وی پس از یک سال فعالیت به عنوان یک عضو تحقیقاتی دکتری در موسسه فن‌آوری کالیفرنیا و چهار سال فعالیت به عنوان دانشمند تحقیقاتی ارشد در موسسه علوم کامان به هیات علمی دانشگاه پنسیلوانیا ملحق شده و به درجات بالاتر رسیده است.
به گزارش ایسنا، دکتر انقطاع به عنوان عضو IEEE و انجمن نور آمریکا، جوایز گوناگونی را برای تحقیقات و فعالیت‌های آموزشی دریافت کرده است.
این دانشگر برجسته ایرانی بیش از 300 مقاله در مجلات و کنفرانس‌های علمی ارائه کرده و تالیفات و آثار علمی دیگری نیز دارد‏؛ همچنین جلسات ویژه متعددی در سمپوزیوم‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی ترتیب داده و ریاست کرده است و در برخی مجلات نیز به عنوان دبیر و کمک دبیر میهمان فعالیت کرده است.




پیمان پدرام ::: پنج شنبه 85/9/9::: ساعت 4:52 عصر

رییس تیم پزشکی ناصر عبدالهی گفت: در بدو ورود عبدالهی به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس فشار خون وی پایین بود که هم‌‏اکنون در وضعیت عادی است، اما هنوز از تنفس مصنوعی استفاده می‌‏شود و همچنان کلیه‌‏ها از کار افتاده است.
به گزارش ایلنا، "حمیدرضا سامی‌‏مقدم" در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هنوز علت اولیه بحران جسمی این هنرمند را نمی‌‏دانیم، افزود: برای مشکل به وجود آمده, علت‌‏های زیادی قابل گفتن است, اما به دلیل سن کم بیمار امیدواریم که کلیه‌‏ها دوباره فعالیت خود را آغاز کنند.
این متخصص کلیه با اشاره به اینکه ناصر عبدالهی مشکل انعقاد خون دارد, تصریح کرد: ممکن است وضعیت نابسامان پیش آمده برای وی به دلیل فشارهای عضلانی باشد, همچنین پس از بررسی‌‏ها مشخص شد که ضرباتی نیز به زانوها وارد شده است.
سامی‌‏مقدم با اشاره به گونه‌‏های خراشیده عبدالهی که ممکن است ناشی از بر هم خوردن تعادل جسمی وی باشد, تاکید کرد: بیمار هم‌‏اکنون ورم مغزی شدید دارد، اما از لحاظ ریوی مشکل کمتری دارد که به وسیله تنفس مصنوعی کنترل می‌‏شود.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب این خواننده پاپ کشورمان, گفت: با شرایط موجود, نمی‌‏توان بیمار را به مرکز درمانی دیگر انتقال داد و نیاز به مراقبت‌‏های ویژه پزشکی دارد.
رئیس تیم پزشکی ناصر عبدالهی با اشاره به اینکه موارد مطرح شده مبنی بر استفاده بیمار از مواد مخدر و ... مورد تایید پزشکان متخصص نیست, تاکید کرد: هر کاری از دستمان برآید برای بهبود وضعیت این هنرمند انجام خواهیم داد.




پیمان پدرام ::: پنج شنبه 85/9/9::: ساعت 4:49 عصر

رایزن اسبق مطبوعاتی سفارت ایران در ایتالیا با بیان این‌که صهیونیست‌ها بیشتر از هر گروه دیگری از راه‌اندازی جنگ صلیبی و در تقابل قرار دادن جهان مسیحیت علیه اسلام نفع می‌برند، تصریح کرد: با توجه به تظاهرات گسترده مسلمانان علیه پاپ امکان ترور وی توسط صهیونیست‌ها وجود دارد.
محمد حسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص سفر پاپ به کشور ترکیه اظهار داشت: واقعیت این است که غرب جنگ تمدن‌ها را به راه انداخته است و نیاز به راه اندازی جنگ صلیبی نیز دارد.
وی افزود: پاپ به تحریک آمریکا و رژیم صهیونیستی حملاتی را متوجه اسلام کرد که مورد اعتراض جهان اسلام قرار گرفت و تظاهرات در ترکیه در آستانه سفر پاپ به این کشور نمونه این اعتراضات است.
سفیر اسبق ایران در استرالیا با بیان این‌که قبلاً یک وزیر ایتالیایی نیز از پاپ خواسته بود تا سردمداری جنگ صلیبی علیه جهان اسلام را بر عهده گیرد، تصریح کرد: این جنگی است که بوش نیز خبر از وقوع آن داده بود. برای راه اندازی چنین جنگی قتل پاپ که سابقه توهین به اسلام دارد آن هم در سفر به کشور اسلامی ترکیه می‌تواند برای طرفداران جنگ صلیبی یک فرصت بزرگ باشد.
رایزن اسبق مطبوعاتی سفارت ایران در ایتالیا تصریح کرد: صهیونیست‌ها بیشتر از هر گروه دیگری از راه‌اندازی جنگ صلیبی و در تقابل قرار دادن جهان مسیحیت علیه اسلام نفع می‌برند. لذا نباید این امکان را که پاپ در ترکیه مورد سوء قصد صهیونیست‌ها قرار بگیرد و آن را به مسلمانان نسبت دهند تا چنین جنگی را به راه اندازند نادیده گرفت.
قدیری یادآور شد: واقعیت این است که جنازه پاپ برای صهیونیست‌ها بیشتر کارساز است تا رهبری او در راه انداختن جنگ صلیبی علیه جهان اسلام؛ به همین خاطر مقامات ترکیه و نیروهای امنیتی واتیکان بایستی مراقب چنین توطئه‌ای باشند. پاپ باید سالم به مقر خود باز گردد، به خصوص که عکس العمل مسلمانان ترکیه به عنوان لائیک‌ترین نظام در کشورهای اسلامی را تجربه کرده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: همکاری ادیان و گفتگوی تمدن‌ها به ویژه بین معتقدین به ادیان الهی اسلام و مسیحیت برای ساختن دنیایی معنوی‌تر، اخلاقی‌تر و سالم‌تر نیاز امروز بشریت است.




پیمان پدرام ::: پنج شنبه 85/9/9::: ساعت 4:48 عصر

   1   2      >
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 2


بازدید دیروز: 2


کل بازدید :21967
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<