سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تدبیر پیر را از دلیرى جوان دوست‏تر مى‏دارم . [ و در روایتى است ] از حاضر و آماده بودن جوان براى کارزار . [نهج البلاغه]

نوشته‏ها و خبرهای یک دوست

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

شبکه تلویزیونی المنار که به طور زنده تظاهرات میلیونی ضد دولتی را در میدان ریاض الصلح و میدان الشهداء پخش می‌کند، از این اجتماع به عنوان بزرگترین اجتماع بشری در تاریخ این کشور یاد کرد.
به گزارش فارس به نقل از المنار، صدها هزار نفر از مردم سراسر لبنان امروز برای برگزاری تظاهرات میلیونی ضد دولتی در میدان ریاض الصلح و میدان الشهداء که به مرکز تجمعات سیاسی معروف است در مرکز بیروت گردهم آمدند.
تظاهرکنندگان همچنین یکصدا شعار سر می دهند:« دولت سنیوره باید سرنگون شود.»
آنها همچنین خواستار تشکیل دولت وحدت ملی با مشارکت تمامی گروههای لبنانی شدند.
این تظاهرات راس ساعت 15 به وقت محلی و 13به وقت گرینویچ در بیروت آغاز می‌شود.
تظاهرکنندگان تنها پرچم لبنان را حمل می‌کنند و تعداد افرادی که پرچمهای احزاب متبوع خود را در دست دارند انگشت شمارند.
احزاب و نیروهای ملی لبنان نیز از مردم این کشور خواسته‌اند تا پرچم لبنان را بر بام منازل خود به اهتزاز در آورند.
بسیاری از افراد نیز با خودرو و مینی‌بوس که پرچم‌های لبنان را بر روی آن به اعتزاز در آورده‌اند، خود را به محل اعتراضات در بیروت می‌رسانند.
حضور مردم به حدی است که خیابانهای اطراف محل برگزاری این مراسم مملو از جمعیت و خودروهایی است که از سراسر مناطق لبنان برای شرکت در این مراسم عازم بیروت شده‌اند.
شبکه تلویزیونی الجزیره قطر نیز اعلام کرد، حزب الله تدابیر امنیتی گسترده‌ای را برای تامین امنیت این مراسم اتخاذ کرده است.
تظاهرات مسالمت آمیز امروز قرار است تا تحقق اهداف آن یعنی تشکیل کابینه وحدت ملی ادامه یابد.
این تظاهرات در پی فراخوان روز گذشته سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان برگزار می‌شود.
علاوه بر حزب‌الله، جنبش‌های امل، حزب آزاد ملی به رهبری میشل عون، جریان المرده و ناصری در این تظاهرات ضد دولتی حضور دارند.
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان روز گذشته طی نطقی تلویزیونی با بیان اینکه دولت کنونی لبنان در عمل به وعده هایش شکست خورده است، از همه لبنانی‌ها خواسته بود امروز جمعه در تجمعات مسالمت آمیز در بیروت شرکت کنند.
کارشناسان سیاسی معتقدند برگزاری این مراسم، قدرت حزب الله را در بسیج توده‌های مردمی و نیز پایگاه اجتماعی این جنبش به نمایش می‌گذارد.

بازتاب گسترده راهپیمایی ضد دولتی در بیروت در شبکه‌های ماهواره‌ای و خبرگزاری‌ها
راهپیمایی امروز مخالفان در بیروت علیه دولت فواد سنیوره نخست وزیر لبنان در خبرگزاری‌ها و شبکه های ماهواره های مهم جهان بازتاب گسترده‌ای داشت.
خبرگزاری فرانسه با اشاره به راهپیمایی ضد دولتی در بیروت گزارش داد: هزاران نفر از مخالفان دولت با هدف سرنگونی دولت سنیوره از مناطق مختلف این کشور به میدان ریاض الصلح در مرکز بیروت، تجمع کردند.
خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد، ده‌ها هزار نفر از مخالفان دولت سنیوره برای مشارکت در تظاهرات ضد دولتی در بیروت مرکز این کشور اجتماع کردند.
شبکه های تلویزیونی الجزیره، العربیه، المنار و العالم در بخشهای مختلف خبری خود تصاویری زنده از این راهپیمایی پخش کردند و آن را راهیپمایی عظیم و گسترده علیه دولت فواد سنیوره خواندند که به درخواست حزب الله لبنان و دیگر احزاب مخالف دولت لبنان برگزار شده است.
شبکه تلویزیونی المنار که به طور زنده تظاهرات میلیونی ضد دولتی را در میدان ریاض الصلح و میدان شهدا پخش می‌کند، از این اجتماع به عنوان بزرگترین اجتماع بشری در تاریخ این کشور یاد کرد.
شبکه‌ تلویزیونی الجزیره از حضور گسترده و پرشور شهروندان لبنانی در این مراسم خبر داد و گزارش کرد، تعداد تظاهرکنندگان لبنانی حتی فراتر از یک میلیون تن برآورد شده است.
شبکه تلویزیونی العام نیز گزارش داد، صدها هزار نفر از مردم لبنان به درخواست احزاب و گروههای سیاسی در میدان ریاض الصلح و میدان شهدا گرد هم آمدند و مخالفت خود را با دولت فواد سنیوره اعلام داشتند.

تظاهرکنندگان لبنانی مسیرهای منتهی به مقر دولت را مسدود کردند
به گزارش خبرگزاری فرانسه، جریان مخالف دولت لبنان با برپایی چادرها برای تحصن کنندگان در مسیر‌های منتهی به مقر نخست وزیری خود را برای ادامه تحرک مردمی تا تشکیل دولت وحدت ملی و سقوط کابینه سنیوره آماده کرده‌اند.
در این راستا، نیروهای امنیتی لبنان نیز تدابیر امنیتی شدیدی را در اطراف مقر نخست وزیری که فواد سنیوره و شماری از وزرایش در مقر دولتی بسر می‌برند، اتخاذ کرده و با استقرار ده‌ها خودروی زرهی و نیز با قرار دادن بلوک‌های بتونی و سیم خاردار تمامی راههای منتهی به آن را مسدود کرده‌اند.
میشل عون رئیس جریان‌ آزاد ملی لبنان امروز در اجتماع میلیونی ضد دولتی در بیروت دولت وحدت ملی را هدف تغییر ناپذیر تحرک مردمی دانست و گفت: تا تحقق این هدف این تظاهرات ادامه خواهد یافت.
تا زمان انتشار خبر تظاهرات امروز در فضایی آرام و بدون هر گونه درگیری برگزار شد.




پیمان پدرام ::: شنبه 85/9/11::: ساعت 4:44 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 5


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :21974
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<