سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با دانش است که حکمت شناخته می شود . [امام علی علیه السلام]

نوشته‏ها و خبرهای یک دوست

MoBiN News © www.Mobin-Group.com

پسر 16 ساله ای که در یک شب و به طور همزمان با دو دختر ازدواج کرده است با گذشت دو هفته از این عروسی اکنون از زندگی مشترک با دو عروس احساس خوشبختی می کند.
به گزارش آینده نو، این داماد نوجوان همراه با همسرانش در خانه پدری زندگی می کند و برای هر عروس اتاق جداگانه ای در نظر گرفته است.
این پسر 16 ساله در روستای دهمیان در یک شب با دو دختر به پای سفره عقد نشست و مراسم عروسی مفصلی برای دو نوعروسش تدارک دید.
این پسر 16 ساله به نام محمد مدتی پیش در روستای دهمیان در مرز کاشمر و نیشابور عاشق دختر همسایه اش شد در حالی که خانواده ها دختر عمه اش را برای او نامزد کرده بودند که قرار بود با دختر عمه اش به نام فاطمه ازدواج کند.
این پسر نوجوان وقتی موضوع ازدواج با دختر همسایه را در خانواده اش مطرح کرد با مخالفت شدید آنها روبه رو شد، چون در سنت آنها رسم بود که حتماً پسر جوان با دختر یکی از بستگان ازدواج کند. ضمن اینکه از بچگی خانواده ها قرار ازدواج این پسر دایی و دختر عمه را گذاشته بودند.
محمد وقتی مخالفت خانواده اش را برای ازدواج با دختر همسایه دید آنها را تهدید کرد که اگر این دختر را برایش نگیرند، روستا و خانواده را برای همیشه ترک می کند و قید ازدواج با دختر عمه اش را می زند.
به این ترتیب خانواده ها موافقت کردند محمد با دختر عمه برای رعایت سنت خانوادگی و با دختر همسایه به خاطر عشق و علاقه ازدواج کند.
داماد نوجوان بالاخره به خواسته اش رسید و شب عروسی هر دو عروس در کنارش نشستند و عاقد خطبه عقد را خواند. هر دو عروس بله را گفتند و محمد لبخند بر لبانس نقش بست چون به آرزویش رسیده بود و نوعروسشان کنارش نشسته بودند. اکنون که حدود دو هفته از عروسی این نوجوان با دو عروس می گذرد وی از زندگی اش راضی است.
او می گوید: من سربازی نرفته ام. امیدوارم حالا با داشتن دو عروس بتوانم معاف شوم چون باید خرج زندگی دو نفر را تامین کنم. در واقع مرد دو خانواده هستم.




پیمان پدرام ::: پنج شنبه 85/9/9::: ساعت 4:44 عصر

رئیس کنیست (پارلمان) اسرائیل در نامه ای خطاب به 150 پارلمان و سازمانهای جهانی، از آنها خواسته است تا مانع از برگزاری کنفرانس بین المللی هولوکاست در تهران شوند.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) همایش بین المللی‌ بررسی هولوکاست چشم انداز جهانی،‌ در روزهای 20تا21 آذرماه جاری در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت خارجه و با با حضور شخصیتهای داخلی و خارجی برگزار می شود.
بر همین اساس روزنامه "یدیعوت آحارنوت " گزارش داد: "دالیا ایتسیک " رئیس کنیست (پارلمان ) اسراییل دیروز (سه شنبه) با ارسال نامه ای به 150 پارلمان و سازمانهای جهانی، از آنها خواست تا برگزاری کنفرانس "انکار هولوکاست" را که قرار است در تاریخ 11 دسامبر در تهران برگزار شود، تحریم کنند.
ایستیک در نامه خود این طور نوشته است:« انکار هولوکاست، پدیده جدیدی نیست ما باید به ایران اجازه دهیم تاریخ را از نو بنویسد.»
واژه هولوکاست که در جریان جنگ دوم جهانی وارد ادبیات سیاسی شده است به مهمترین ابزار تبلیغات و توجیهات سیاسی قرن بیستم برای حمایت از یهودیان تبدیل گردید.
"‌هولوکاست " در دوران معاصرعاملی شد برای تاثیر گذاری بر تاریخ جغرافیا و حتی سرنوشت.




پیمان پدرام ::: پنج شنبه 85/9/9::: ساعت 4:44 عصر

MoBiN News © www.Mobin-Group.comآیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی در پاسخ به جمعی از مقلدین خود در جمهوری آذربایجان عاملین توهین به پیامبر اکرم (ص ) در روزنامه «صنعت» جمهوری آذربایجان را در صورت اعتراف به آگاهانه بودن اقدام خود واجب القتل دانست.
متن نامه مقلدین و پاسخ آیت الله فاضل لنکرانی که از سوی دفتر ایشان منتشر شده، ذیلا از نظر خوانندگان می گذرد :

بسمه تعالی
حضور محترم مرجع عالیقدر جهان شیعه آیت الله العظمی حاج شیخ محمد فاضل لنکرانی (دام عزه )
با سلام اخیرا یکی از روزنامه های جمهوری آذربایجان به نام «صنعت» مقاله رافق تقی روزنامه نگار مرتد آذری را در صفحات خود درج نموده است که مورد خشم و غضب مسلمانان منطقه قرار گرفته است . (همین مقاله همراه با ترجمه خدمتتان تقدیم می گردد.)
نویسنده مقاله با تحلیلی می کوشد اروپا و دین آن را که مسیحیت است، از هر لحاظ برتر و خاورمیانه و دین آن را که اسلام است، از هر جهت پست و بی ارزش نشان بدهد. او در قسمتی از مقاله ساحت مقدس حضرت رسول اکرم (ص) را با کلمات ناپسند و نالایق توهین کرده تمامی مقدسات اسلام را به تمسخر گرفته و در پایان مقاله اعلام کرده است که همه این مطالب را آگاهانه از روی عمد نوشته است و باز هم خواهد نوشت .
ضمنا همین روزنامه بارها مقدسات اسلام را مورد هجوم و تحقیر قرار داده حتی در چند شماره خود کتاب منفور «آیات شیطانی» سلمان رشدی را منتشر کرده است .
سئوال : وظیفه مسلمانان در قبال این امر غیرقابل تحمل چیست؟
مقلدین حضرتعالی از آذربایجان

پاسخ معظم له:
بسمه تعالی
چنین شخصی چنانچه مسلمان زاده باشد، با اعترافات مذکور مرتد است و چنانچه کافر بوده، از مصادیق ساب النبی است و در هر صورت برفرض چنین اعترافاتی قتل او بر هر کسی که دسترسی داشته باشد لازم است و مسئول روزنامه مذکور که چنین افکار و عقائدی را با علم و توجه منتشر می کند همین حکم را دارد. خداوند اسلام و مسلمین را از شر دشمنان حفظ فرماید. یریدون لیطفوا نورالله بافواهم والله متم نوره ولوکره الکافرون .
محمد فاضل لنکرانی
4/9/85

MoBiN News © www.Mobin-Group.comگفتنی است، 18 سال پیش نیز پس از اهانت سلمان رشدی، نویسنده کتاب آیات شیطانی، امام خمینی(ره) فتوای قتل وی را صادر کردند و از آن زمان تا کنون بارها اقداماتی برای اجرای این حکم انجام شده است. رشدی نیز به رغم حمایت کامل دولتها و سرویسهای امنیتی غربی این سالها را با اضطراب و نگرانی شدید گذرانده است.
نویسنده مقاله روزنامه صنعت، «رافق ناظر اوغلو تقی‌زاده» مشهور به «رافق تقی لی»، عضو سابق اتحادیه نویسندگان جمهوری آذربایجان است که پیش از این طی مقاله‌ای به نام «عاشورا» با اظهارنظرات بیمارگونه و اروتیکی، مسجد تازه پیر باکو را بهترین محلی برای لذت‌جویی جنسی دانسته و با توصیف پورنوگرافی تخیلات بیمار خود، عاشورا و مراسم عزاداری مردم آذربایجان را به سطح یک التذاذ پایین آورده بود.وی در سال 2004 از اتحادیه نویسندگان آذربایجان اخراج شده است.




پیمان پدرام ::: پنج شنبه 85/9/9::: ساعت 4:39 عصر

* منصور شکوهمند دبیر انجمن صنفی شرکت‌های اینترنتی کرج در جمع خبرنگاران گفت: بیش از نیمی از مصرف کاربران اینترنت شهرستان کرج در چت خلاصه می‌شود.

* ردصلاحیت شدگان اصلاح طلب استان گلستان درصدد تنظیم شکایتی علیه فرماندار گرگان که رییس هیات اجرایی انتخابات است، به دستگاه قضایی هستند. این شکایت در پی رد صلاحیت‌ آنها با استناد به مواردی مانند اقدام علیه جمهوری اسلامی یا وابستگی تشکیلاتی به گروه‌های غیرقانونی صورت خواهد گرفت.

* یکی از نمایندگان تهران در جلسه دانشجویی دوره ای خود در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفته است: «آقای قالیباف آنقدر قوی و کار آمد است که حتی آقای خاتمی به خانه اش رفته و گفته من به اصلاح طلب ها گفته ام اگر رای آوردید قالیباف را شهردار کنید!»

* رییس مجلس شورای اسلامی دیروز در جمع استانداران و معاونان عمرانی استانداری‌های سراسر کشور، از حیرت معاون دومای روسیه درخصوص قیمت بسیار نازل بنزین در ایران خبر داد. دکتر غلامعلی حداد عادل گفت: »معاون دومای روسیه در دیداری که با من داشت گفت: شما بنزین را حتی از آب هم ارزان‌تر می‌فروشید!« همچنین حداد عادل در این نشست دستمال کاغذی جلوی میزش را به همه نشان داد و گفت: اسامی 90 درصد جعبه‌های دستمال کاغذی به صورت انگلیسی نوشته شده است. اینها را به کجا می‌خواهید صادر کنید که از اصطلاحات فرنگی استفاده می‌کنید؟

* مقامات بحرینی ایران را به دخالت در انتخابات این کشور متهم کرده و ادعا می کنند ایران وجوه مالی در اختیار احزاب شیعه در بحرین قرار داده و حتی به اعضای برخی از گروهها هم اموزش نظامی داده است.

* نمایندگان مجلس می‌گویند وزیر اطلاعات به مجلس احضار می‌شود و مجلس در مورد جاسوسی سفارتخانه کانادا در تهران تحقیقاتی خواهد داشت و در صورتی که این مساله اثبات شود باید لانه جاسوسی دوم در تهران تعطیل شود. یک نماینده مجلس گفته است در صورتی که جاسوسی این سفارتخانه در تهران اثبات شود نمایندگان مصمم هستند که سفارت کانادا به عنوان لانه جاسوسی دوم تعطیل شود.

* یک نشریه انتخاباتی وابسته به یک نماینده جوان تهران مدعی شده است پرویز اسماعیلی(مدیر خبرگزاری مهر و روزنامه تهران امروز) توسط سه فرد ناشناس تهدید به قتل شده است.

* فرماندار گچساران از توابع استان کهکیلویه و بویراحمد، خبر داد که همایش کشوری بررسی عملیات روانی علیه دولت احمدی‌نژاد بهمن ماه امسال با حضور کارشناسان سیاسی و فرهنگی کشور در گچساران برگزار می‌شود. حسین قاسمی گفت: حرکات سازماندهی شده‌ای از سوی برخی افراد، مطبوعات و رسانه‌ها در داخل و خارج کشور در حال شکل‌گیری است که تلاش می‌کنند عملیات روانی گسترده‌ای را علیه دولت نهم به کار گیرند.

* دو حزب عمده کردستان قصد دارند ، نیروهای پیشمرگ خود را برای تامین امنیت به بغداد و چند شهر دیگر عراق اعزام کنند . پایگاه اینترنتی کردستان آن اعلام کرد ، طرح اعزام نیروهای پیشمرگ کرد به بغداد و چند شهر دیگر عراق برای شرکت در تامین امنیت از محورهای مهم گفتگوی هیات کردها به رهبری مسعود بارزانی با مقامات دولت عراق است . بارزانی در صدر هیاتی در بغداد به سر می برد . منابع نزدیک به هیات کردها دربغداد اعلام کردند،اداره محلی کردستان عراق آمادگی خود رابرای اعزام نیروهای پیشمرک به بغداد و چند شهر دیگر عراق به شرط موافقت گروههای دیگر اعلام کرده است .

* محسن بهاروند، کاردار و عالى رتبه ترین دیپلمات سفارت ایران در آرژانتین براى نخستین بار در جریان رسیدگى به پرونده حمله به مؤسسه یهودیان در سال ،۱۹۹۴ دیروز براى ارائه توضیحات در یک دادگاه آرژانتینى به ریاست قاضى رودولفو کانینکو باکورال، قاضى فدرال آرژانتین حاضر شد.بهاروند در گفت وگو با برخى مطبوعات آرژانتین نیز اظهارداشت ایران خواستار برقرارى مذاکره با دولت بوینوس آیرس است.بهاروند همچنین در مصاحبه با روزنامه کلارین، چاپ آرژانتین گفت: ما اسناد و مدارکى را دال بر بى گناهى ایران در دست داریم. مقصود من اسناد و مدارک مستدل و قطعى است.

* تعداد زیادی دوربین مداربسته در جایگاه خبرنگاران و تماشاچیان، در صحن راهروها و اتاق‌ خبرنگاران در مجلس شورای اسلامی نصب شده است... حراست مجلس اقدام به نصب تعداد زیادی دوربین‌های مداربسته در قسمت‌های مختلف مجلس کرده است. این دوربین‌ها به فاصله بسیار کم در صحن علنی مجلس که جایگاه خبرنگاران و تماشاچیان را پوشش می‌دهد و در راهروهای مجلس و جایگاهی که خبرنگاران خبرهای خود را تنظیم می‌کنند نصب گردیده است. خبرنگاران پارلمانی پس از حضور در مجلس متوجه این دوربین‌ها شدند و موضوع را پیگیری کردند که مشخص شد مسوول نصب آنها حراست مجلس است

* فشارهای گسترده آمریکا و برخی اقدامات بی‌نتیجه، نصرالله تاجیک، دیپلمات ایرانی مقیم لندن را در آستانه تحویل به مقامات قضایی آمریکا قرار داده است. احتمال تحویل تاجیک 52 ساله، ‌سفیر پیشین ایران در اردن، به مقامات آمریکا از سوی لندن افزایش یافته است. چندی پیش، ‌ماموران جاسوسی آمریکا، به بهانه فروش دوربین‌های دید در شب به تاجیک به ارزش 197 هزار دلار با وی مذاکراتی داشته و از آن فیلم و نوار تهیه کرده‌اند. اکنون با توجه به غیرقانونی بودن فروش چنین مواردی از سوی کمپانی‌های آمریکایی به ایران، دولت انگلستان که از جولای سال 2003 موافقتنامه استرداد مجرمان به آمریکا را به امضا رسانده و تاکنون نیز نود نفر را بنا بر این موافقتنامه به آمریکا بازگردانده خود را درگیر تحویل تاجیک به آمریکا کرده است.




پیمان پدرام ::: پنج شنبه 85/9/9::: ساعت 4:37 عصر

<      1   2      
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 1


بازدید دیروز: 14


کل بازدید :21984
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<